Invictus

"Out of the night that covers me,
black as the pit from pole to pole,
I thank wahtever gods may be,
for my unconquerable soul.
In the fell clutch of circumstance
I have not winced nor cried aloud.
Under the bludgeoning of fate
my head is bloody, but unbowed.
Beyond this place of wrath and tears
looms but the horror of the shade
and yet the menace of the years finds,
and shall find, me unafraid.
It matters not how strait the gate,
how charged with punishment the scroll.
I am the master of my fate:
I am the captain of my soul"

- William Ernest Henley 1849-1903


vill även nämna, att jag äntligen funnit den rätta texten till min tatuering! oh happy girl

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ska du skaffa tatuering? Det är bara drägg som har tatueringar...

2010-10-08 @ 22:37:02
Postat av: klara

sv: har funderat på det as länge..ändrar mig dock alltid om hur den ska se ut!

jasså? ah men gött att jag inte är ett "drägg" då! :)

2010-10-08 @ 22:46:08
URL: http://saraoklara.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du är ju en sån söt tjej! Synd att förstöra med bläck.

2010-10-09 @ 00:06:59
Postat av: klara

sv: Tack va söt du är!

Men om jag nu skall göra en så kommer den vara ganska liten och sitta på ett ställe där inte många ser, som man kan skymma lätt.

2010-10-09 @ 13:05:50
URL: http://saraoklara.blogg.se/
Postat av: master of malice

Om det är den texten du skall tatuera in hoppas jag för din skull att du rättar till ett visst stavfel. För min egen skull hoppas jag att du inte gör det.

2010-10-09 @ 14:51:17
Postat av: klara

sv: inte denna text :) i så fall bara de två sista raderna..

2010-10-09 @ 17:45:07
URL: http://saraoklara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0