SVAR PÅ FRÅGESTUNDEN DEL 1

1 Hur äter ni en vanlig dag?
Klara: Tyvärr är jag råkass på att äta frukost då jag inte har någon aptit på morgonen. Sedan äter jag en vanlig lunch i skolan, värmer lite rester när jag kommer hem och tar kanske något gott på kvällen. Tex. kokar två ägg och äter en macka och te.
Sara: Alltid samma macka till fruksot, lunch i skolan, någon mat när jag kommer hem. På senare har jag även gjort polentagröt på kvällen när jag pluggar eller kollar på TV-serier, sjukt gott!

2. Vilken Ben & Jerry's smak är godast?
Klara: Ätit b&j en gång, och ville nästan spy så maffig den var. Det var tyvärr inget för mig.
Sara: Håller med om att det var för maffigt efter ett tag. Men annars gott.


4 Bästa Haute Couture-designern?

Klara: Alexander McQueen, innan han dog. Han var GRYM!
Sara: Inget jag har koll på haha.

5 Klara, håller du fortfarande på med Adam?
Nej, inte nu längre. Vi försöker istället vara vänner.

6 Vem tycker ni är snyggast i uddevalla? Bland tjejer ni vet?
Klara: Finns så galet många som är snygga. Men sen är det också vidrigt när de vet om det och skryter om det... Rebecca Olsson är galet snygg, naturligt!
Sara: Finns jäkligt många snygga tjejer i Uddevalla må jag säga. Skulle vilja säga att jag har bland de snyggaste som vänner moaha.

7 Har ni några bra tips/ produkter mot finnar? Ni verkar ha fin hy.
Klara: Jag har haft otroligt mycket problem med min hy. Men för mig hjälpte p-piller, att sola samt en pencillinkur som jag fick ta i ca ett halvår.
Sara: Jag tvättar alltid ansiktet morgon och kväll med en grön skumrengöring, märket Oliva som finns på Apoteket, sedan ansiktskräm från Vichy. Funkar skitbra, får nästan aldrig finnar längre.

8 Vad använder ni för ansiktsprodukter?
Klara: Som ansiktstvätt använder jag den här och den är GRYM! Smörjer aldrig ansiktet osv.
Sara: Läs ovan!

9 Är ni noga med vad ni äter och tränar ni mycket? Båda verkar ha så sjukt fina kroppar. :)
Klara: Jag har LITE problem med mat, men träna försöker jag göra så mycket jag hinner och orkar. Tack så mycket söta du!
Sara: Tack going! Äter skitmat, stora portioner och har inte tränat på månader pga att jag varit sjuk. Så just nu ligger jag inte på topp haha, men eftersom jag ska bli Friskisledare ska jag se till att bli frisk och komma igång igen, och förhoppningsvis bli nyttigare med mat haha.

10 Klara måste bara säga att din syster är otroligt snygg!! Ser du upp till henne??
Ja, hon är ju trots allt två cm längre än mig ;)

11 Varför bytte du linje Sara? :)
Jag kom mig själv tillslut att jag klagade hela tiden. Allt hade försämrats något så fruktansvärt tyckte jag. Så jag kände att jag behövde lite förändring, och har alltid varit inne på samhäll-juridik så! Dock väldigt tråkigt att lämna klassen och de få bra lärarna på SPINT men så är det! :)

12 vad vill ni arbeta med när ni blir stora?
Klara: Just nu har jag faktiskt ingen aning. Men har alltid drömt om att arbeta med människor. Tex. som psykolog eller läkare.
Sara: Något inom juridik funderar jag på, om mina betyg räcker såklart. Om inte, så vill jag nog i alla fall ha något socialt yrke, hade aldrig klarat av att bara sitta vid en dator hela dagen till exempel.

13 favorit affärer?
Sara: I USA var forever21 favoriten för oss båda, både billigt och snyggt! I Sverige föredrar jag H&M och BikBok.
Klara: forever21 är en klar favorit. Annars har jag ingen speciell "favorit" så :)

14 vad gör ni på fritiden?
Klara: Tar det lugnt hemma, umgås med vänner och bekanta, tränar, tar kort osv.
Sara: Kollar TV-serier som bara den! Umgås med kompisar, träna när jag är frisk, äta, sova.

15 vad går ni för linje? och hur ser planen ut efter studenten?
Klara: Jag går SPINT med inriktningen samhäll. BORT FRÅN DENNA SKITSTAD är mitt ultimata mål. Sedan lär det nog bära av till USA, Australien eller Nya Zeeland
Sara: Nu går jag Samhäll-Juridik och hittills verkar det kanon. Vill resa och göra sådant jag inte gjort innan.

16 Vad heter ni på instagram, weheartit och tumblr??
Vi har endast instagram, klarisbarbaris och sarakarlsson6!

17 Klara, hur känns det att Sara bytt linje?
Till en början var det blandade känslor. Jag menar, att inte gå ut med min bästa vän... Att åka till Skottland utan henne osv. Men nu känns det helt okej. Vi kan ju inte sitta fast i varandra hela livet :)

18 beskriv era familjer
Klara: Jag har skilda föräldrar. Min mamma Anna, är "typ" singel och bor med mig, min syster Ebba och våra två katter på kurveröd (dock letar vi nytt och större närmare stan). Min pappa Jody, bor tillsammans med sin nya fru Mia, deras gemensamma barn - min syster Nici, mig och Ebba. Sedan har även Mia två söner, mina bröder Christoffer och Marcus. Som nu bor i Uddevalla tillsammans med sina flickvänner Nicoline och Janni. (Förutom stoffe som pendlar mellan någon annan stad jag alltid glömmer namnet på)
Sara: Jag bor ensam med mina päron Eva-Britt och Kenneth. Min syster Emma är 26 år och har precis blivit färdigutbildad lärare, hon jobbar i Uppsala för tillfället men letar jobb i Stockholm, vilket är sjukt gött för då kan man ju åka och hälsa på.... Min bror Martin är 28 år (tror jag??) och ska bli elektriker, är nu lärling. Min halvsyster Helen är 40 år och har fyra barn.

19 När känner ni er som absolut snyggast? :)
Klara: Utan smink och naken
Sara: Med smink och påklädd. Ha ha, nä men på sommaren när man är fräsch och brun och BLOND gillar jag.

20 visst är jag bara sjukt snygg? he he..
Klara: Sjukligt snygg är du Sara2 ;)
Sara: Klart du är det Sara2 / Sara1

21 Har ni alltid varit bra vänner? Är ni fortfarande lika bra vänner? Har ni bråkat? Tjaffsar ni ofta?
Ända sedan vi blev bästa vänner i 8an, har det ju varit "vi". Ja det är vi. Men vi båda har ju ändrats på vissa håll, träffat killar osv. Och då umgås man inte lika tight hela tiden. Vi har aldrig bråkat nej. Tjaffs har väll hänt någon gång, fast endå inte. Mer spydiga kommentarer i så fall...

22 hur ofta tränar ni?
Klara: I perioder från 3 - 6 gånger i veckan.
Sara: Är somsagt sjuk, så inget nu. Vill bli frisk och träna!!!! Isåfall ska jag göra det så ofta jag kan hihi.

23 vad är era favoriträtter?
Klara: ÄLSKAR musslor, sill, linser, revben, lax, zuccini, lasagne, koldolmar, ärtsoppa, fläskfilé á la marsala osv.
Sara: PIZZA, KEBAB, grillat.

24 vem är era idoler?
Klara: Har alltid sett upp mycket till min syssling (?) Anna Juggas. Sedan tycker jag även att Ashley och Mary-Kate Olsen är fräcka, Blake Lively, Sienna Miller osv.
Sara: Har ingen idol... Men gillade Britney Spears a lot när jag var liten. Men Blake Lively har grymt snygg stil så henne skulle det nog vara nu i såfall.

25 hur länge har ni känt varandra/hur träffades ni?
Egentligen träffades vi på dagis när vi var pyttesmå. Men annars när Klara började i Musikklasserna på Västerskolan i 6an.

TURKIET 2009.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men åå goooooaste! Nu blir jag varm i hjärtat klara hihih<3 , Puss på världens bästa tjejer!!! :D

2012-01-16 @ 16:18:36
URL: http://jorebecca.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0