svar på tal samt recept

EMMA om sick:
Hej Klarisbarbaris ! :)
Har en fråga till dig. Du färgar dina ögonbryn va? :) Rikigt snygga är dom iaf.
Svar: Hej Emmsi! Nej det gör jag faktiskt inte! Men jag fyller i dem när jag har smink! Tack så mycket! :)

Anonym om grön vägg.:
Recept på spenat soppan?:D
Svar: Portion för ca 2 st 
2 paket fryst spenat, hackad
4 dl vispgrädde
2 st grönsaksbuljongtärningar
2-3 msk smör
salt och peppar (att smaka av med)
hårdkokta ägg (att ha i soppan)

Smält smöret i en kastrull, häll därefter i spenaten och låt den mjukna. Sedan häller du på grädden och rör runt, efter en stund smular du i buljongen och smakar av med salt och peppar. Koka upp soppan, men se till att det inte bräns fast i botten. När den är klar, låt den svalna och lägg i äggen som du delat på hälften.
GODASTE JÄVLA SOPPAN I VÄRLDEN! Och nyttig as hell!

Kommentarer
Postat av: hanna

Är det nyttigt med 4 dl vispgädde? går det inte att välja något "nyttigare" alternativ? :)

2012-03-31 @ 16:52:36
Postat av: Klara

Sv: vispgrädden gör soppan tjockare, och godare. Inget onyttigt med fett! :) man kan ha mjölk istället. Men det blir inte lika gott tycker jag :)

2012-03-31 @ 17:47:13
URL: http://saraoklara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0