svar på frågestunden del 3

41. när blev ni av med oskulden?
klara
: Kommer inte ïhåg exakt datum (om jag inte kikar i min dagbok) men runt 8an - 9an tror jag det var
sara: 15 år, classic.

42. favoritplagg i sommar? :)
klara
: ÄLSKAR ÄLSKAR ÄLSKAR tighta shorts! Sen är slappa magtröjor en favorit också, och solbrillor
sara: Shorts, stora koftor, korta linnen, starka färger!


43. vad använder ni för smink??
klara
: redan svarat på denna, men puder, mascara, ögonbrynspenna och ögonskugga. Ibland till fest använder jag läppstift
sara: Id-puder, mascara från maxfactor, kajal och solpuder.

44. bästa filmen?
klara
: Finns alldeles för många för att bara nämna en. Älskar action och disneyfilmer!!!!
sara: Just go with it skulle jag vilja säga! Den är galet bra, och den blir bara roligare för varje gång som man ser den.

45. bästa sättet att skaffa en bra pojkvän?
klara
: HHHAHA är SÅ fel tjej att svara på detta. Men viktigt att vara med någon man litar på!
sara: Oj, inte en aning! Be open for possibilities, träffa mycket folk, var inte kräsen (som jag vet att många är hehe).

46. har ni någon gång tänkt på självmord? om så, varför?
klara
: HAHA ah. Fast inte seriöst. Men har alltid funderat hur folk i ens omgivning hade reagerat om det skulle hända.. Eller hur det skulle kännas att hoppa från en skyhög bro! HAHHA
sara: Självklart har tanken crossed my mind, men skulle aldrig någonsin göra något sånt. Det är nog det fegaste en människa kan göra. Men jag har absolut tänkt tanken om hur folk skulle reagerat, men det är bara hemskt. Hur ledsen man än är så finns det alltid en väg ut.

47. vad gör ni när ni känner er nere?
klara
: Jag tar på mig mina easytoneskor och går ut på flera timmar långa powerwalks. Ibland när jag är arg eller ledsen skriker jag ut min ilska i skogen eller slår på trädstammar! Funkar asbra!
sara: Gör precis samma sak, går ut med mina easytone och går argt i takt till rockmusik typ. Eller bara springer. Eller bara går, och tänker. Det är väldigt skönt att gå ut och göra något när man är ledsen, det brukar alltid kännas bättre efteråt.


48. Bästa sex-ställning?
klara
: Finn ingen som är oskön. Men det berättar jag väll bara för den jag är med i så fall! :)
sara: Det här är en sån dära fråga som jag aldrig kommer skriva ut svaret på internet, haha. Vissa saker vill man ändå ha privat, med sina kompisar eller pojkvännen.


49. ni har väldigt fin hy båda två, vad använder ni för något?
tränar ni ofta? :)
klara
: TACK! Tycker själv jag har SÄMST hud i världen! Just nu använder jag inget speciellt, men är noga med att tvätta morgon och kväll. Ansiktsmask någon gång i veckan kan vara bra för att rengöra lite extra. Yes! 5 gånger i veckan då jag har tid! Annars 4!
sara: Tack så mycket! Jag använder en mousse som jag tvättar ansiktet med varje kväll, en grön flaska med märket Oliva från apoteket som inte alls är dyr och funkar kanonbra! Får typ aldrig finnar längre (PEPPAR PEPPAR).
Jag har ju varit sjuk ända sedan december, men nu är jag äntligen igång!! Ikväll blir det fjärde gången denna veckan jag är på Friskis, känns sjukt bra. Så i den stilen kommer jag nog hålla mig.


50. Vem tycker ni (själva) bloggar mest utav er två?
klara
: Haha, jag är en flitig bloggare. Kanske inte så intressanta inlägg alltid dock.. men men
sara: Jag bloggar mest om jag har något kul att skriva om, eller om jag har en rolig bild att lägga ut. Annars är det inte så intressant, och då blir det ganska tråkigt för er att läsa också. Så kvalité är bättre än kvantitet tycker jag!


51. Favoritplagg?
klara
: Skinnjackan, alla mina underkläder, bikinis, min baseballtröja, några linnen och mina pilotbrillor
sara: Min vita kavaj, mina tajta ljusa jeans, min morgonrock som jag skrotar omkring i här hemma och så vidare.

52. Vad läser ni för bloggar?
klara
: Kan göra ett inlägg med alla hundra någon dag.. Är verkligen beroende av att läsa bloggar.
sara: Folk jag känner typ. Är nästan aldrig inne på bloggar. MEN haha, kommer på mig själv ibland att jag går in på Kissies blogg när jag har tråkigt! Det trodde jag aldrig, men den är fakiskt ganska roande ibland.

53. Tips på bra modeblogg, inspiration/träningsblogg?
båda:
modeblogg: victoria, elise träningsblogg: pernilla och märta inspirationsblogg: linn

54. Tittar ni på big brother? Isåfall vem "hejar" ni på :D
klara
: Är en trogen följare! ÄLSKAR LARS!!! Så underbar! Sedan tycker jag mycket om Jennifer också (hon åkte dock nyss ut). Men hon är verkligen så sjukt vacker. Finaste kroppen jag sett och håret är så snyggt!!
sara: Nope, hehe kollar andra serier.


55. När ni väl tränar, vilka aktiviteter tränar ni då? :)
klara
: Ki-balans - mån, tor, Medelpass - tis, ons, tor, sön, Intensivpass - fre, Gym - när det är dåliga träningar, Powerwalks - till/från gymmet och när jag är arg.
sara: Varierad träning är det viktigaste! Gym, olika sorters pass, powerwalks, intervallträning är det mesta jag kör. Sedan är jag sugen att testa på andra pass på typ Motionshuset eller så.


56. Vad vill ni jobba med i framtiden? Vad är ert dröm yrke? :)
klara
: Har alltid velat bli läkare som pappa. Men just nu funderar jag på vårdare, psykolog eller något inom vården i alla fall. Vill jobba med människor! Pappa tycker dock att jag borde bli något inom it eller "modebranschen" då mitt stora intresse ligger i sådant!
sara: Jag tror att jag vill arbeta med träning eller hälsa på något sätt. Och människor. Också ska jag ha grymt kul på jobbet också. Vart jag hittar den kombinationen vet jag inte än, får se vart jag tar mig till!


57. Nämn tre saker ni känner er stolta över
klara
: Att jag inte ligger runt med en massa, sånt är vidrigt (enligt mig). Att jag är snäll och omtänksam. Att jag är bra på att hålla inne mina känslor (brusar inte upp för allting, gråter bara när jag verkligen behöver det, visar mig inte svag för så många)
sara: Över oss själva eller bara allmänt? Jag är stolt över att jag med gott samvete kan säga att jag är nöjd med mig själv precis som jag är, även fast man alltid har något litet som man skulle vilja ändra på. Jag är stolt över den personen jag blir tillsammans med min pojkvän. Den bästa versionen av mig själv känns det som just nu.

58. hur många läsare har ni?
båda:
Ca 250 unika ligger snittet på dagligen.


59. Hej!
Undrar hur Sara träffade sin pojkvän, och vilka saker i livet som ni prioriterar högst? :)
klara
: Prioriterar nära och kära väldigt högt. Jobbet och träningen kommer därefter. Skolan sist, men det skall bli ändring på. Den borde egentligen ligga först...
sara: Haha, lite roligt faktiskt hur jag träffade Adam.. Jag hade hans nummer på mobilen sedan en fest jag hade här, han hette Adam Gitarr. Såg hans facebook någon gång i augusti och blev lite nyfiken. För att starta en konversation frågade jag vilken Adam det var (men självklart visste jag att det var han), och han nappade! Lurigt av mig va? Sedan hade vi det gemensamma intresset Friskis och Svettis, och började ses lite där. Sedan ledde det ena till det andra, och här är vi idag!
Saker jag prioriterar högt är mina nära och nu det senaste skolan väldigt mycket, då betygen är väldigt viktiga för mig. Känns sjukt jobbigt ibland att inte ha någon fritid just nu, men det är över snart så. Träning kommer jag prioritera nu väldigt mycket, då jag har utbildning i slutet av juni och sedan blir ledare (!!). Sist körkortet, ha ha..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0