make me up

På frågestunden vi hade för ett tag sedan var det några frågor hur jag och sara sminkar oss, vad vi använder osv. Däför tänkte jag visa lite lätt vad jag använder till vardags (de få dagar jag faktiskt använder smink)

1. Ögonskugga från makeupstore i färgen "vanilla". Lägger som bas på ögonlocken, samt som highlighter under ögonbrynen
2. id mineral veil. Denna lägger jag på SIST av allt, så att jag inte skall vara flottigt glansig i huden och för att det skall hålla längre 
3. id puder i färgen "fairly light". Borstar på med den stora borsten över hela ansiktet som en grund, sedan använder jag den minsta penseln och täcker över finnar och blemmor
4. id puder i färgen "warmth". Använder mellanborsten och drar över kíndben och näsrot för att få lite färg
5. Mascara från maybelline "the colossal volum' express". Grym är den!
6. Eyeliner/ögonpenna i svart från tidningen frida. Använder dock denna mest till fest, eller när jag vill ha mer sotiga ögon. Då lägger jag längst fransraden och i ytterkanten av ögat och suddar ut med skummbollen i änden.
7. Ögonbrynspenna från h&m. Klarar mig inte utan denna, det är den ljusaste bruna de har. På vintern använder jag dock "tri brow colour" från makeupstore, men på sommaren är den för mörk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0