svar på frågestunden del 2

21. sommar planer?
klara: Jobba är ju ett måste. Men egentligen vill jag vara ledig, resa, sola, festa och mysa med underbara människor. Får se vad jag hinner med! :)
sara: Jobba såklart. Sedan om exakt en månad så är jag och massa goa tjejer i Cypern!! Men annars goa kvällsdopp, mycket fest och mys och BADA. Älskar sommaren.

22. är ni bästavänner?
båda: Ja :)


23. hur ska en bästavän vara?
klara
: BÄST på alla sätt och vis. Rolig, förståande, SNÄLL
sara: Någon som man alltid kan vända sig till, någon som man har kul med, som bryr sig osv..

24. hur blev ni bästavänner?
klara
: jaadu, i 8an. Vi gick i samma klass, och hade båda blivit "ovänner" med våra dåvarande bästisar. Sedan fann vi varandra och passade som handen i handsken
sara: se ovan hehe!

25. vad väger ni?
klara
: är min ensak
sara: 54 kg :)

26. vad använder ni för smink?
klara
: id-puder, colossal volum' express från maybelline, ögonbrynsskugga, ögonskugga och cover all mix från make up store och ibland eyeliner från tidningen frida hihi
sara: Använder inte så mycket smink, suger verkligen på att sminka mig runt ögonen också.. Men annars använder jag id-puder, solpuder, mascara från maxfactor och kajal från USA :)

27. har ni bra kontakt med era föräldrar? vem bäst isåfall mamma elelr pappa?
klara
: Oh yess. Bäst med mami
sara: Var inte denna frågan i del 1?? Hehe, men säger samma som då, det är upp och ner! Bäst med mamma tror jag, men inte så jättemycket skillnad.

28. vilka är era absoluta favoritplagg ur era garderober?
klara
: Min skinnjacka är det bästa som finns! Älskar även min stora bohemkofta från american apparell!!!!! Sedan har jag såklart en del andra favoriter.
sara: Mina ljusa tajta jeans från bikbok! Och min vita kavaj som jag fyndade på second hand. Kommer aldrig släppa taget om dessa <3

29. är ni nöjda med det gymnasie ni går på?
klara
: Nej, absolut inte. Eller, Agneberg är det inget fel på! Men min linje är en stor besvikelse. VÅGA VÄGRA SPINT!
sara: Saknar västerskolan hehe... Men ja, jag är grymt nöjd med Agneberg och den linjen jag bytt till nu. Dock så mycket plugg så det dödar mig, men annars har jag kul varje dag i skolan och det är la så det ska vara!

30. när känner ni er som snyggast?
klara
: När jag är vältränad, osminkad, nyduschad, naken och lite solkysst. Och när någon man tycker om ger en oväntade komplimanger!
sara: Samma här, när man är vältränad! När man vaknar på morgonen och ser i spegeln att fan, det ser ju inte så dåligt ut. När någon ger en komplimanger. Det är det bästa man kan ge och få.

31. vilka är era drömmar i livet?
klara
: Att vara lycklig, hälsosam och glad (En sån jävla klysché haha). Vill hitta en fin partner som jag kan leva ett lyckligt liv med också.
sara: Lycklig och ha ett jäkligt bra liv bara! Känna att man inte ångrat något, och att man har upplevt det man vill uppleva. Hitta ett jobb man trivs med. Osv osv, klysché på mig med haha.

32. brukar ni bråka eller bli sura på varann ofta?
klara
: Nae, hänt lite oftare det senaste i guess, då dryghet har uppstått
sara: Nästan aldrig, men det senaste har det varit lite sämre ja.

33. tips på hur man får igång motivationen till att träna? :)
klara
: Jag är kass på sånt. Men min motivation kommer från ledarna/tränarna. De är alltid så glada, fräcka och snygga! Underbart bara. In löööve hihi
sara: Såfort jag fick den lilla ipoden har jag ÄLSKAT att gå powerwalks eller springa! Så musik är det viktigaste tycker jag. Även de som håller i träningen är sjukt viktiga, det blir man mer peppad av om det är bra!

34. Finns de någon på er skola ni ser upp till klädmässigt?
klara
: Nej skulle jag inte tro. Alla klär sig typ likadant på vår skola haha. Men sen är det ju vissa som har görskön stil! Såsom Märta, Becca, Karro osv
sara: Hmm, nja jag vet inte riktigt. Man får väl bättre och bättre klädstil ju äldre man blir, har jag märkt själv haha. Tycker de flesta klär sig så som deras personlighet är, typ om ni fattar? Kläderna är personliga. Nä, nu blev detta konstigt haha...

35. Hur gör ni för att känna er snygga?
klara
: ingenting, sånt prioriterar jag inte direkt. tränar i guess? sminkar mig ibland när jag vill vara lite extra fin
sara: Fräscht hår, lite smink och snygga kläder som man är bekväm i. Klackskor känner jag mig extra snygg i, bland annat för att jag blir lite längre än mina korta 164 centimeter...

36. Bästa pepp tipset?
klara
: Hitta en ROLIG träningsform med en peppande tränare, gör dig snygg för någon du tycker om. Bra musik. Träning som tröttar ut dig där du KÄNNER att du gjort något och träna för din egen skull
sara: Träna för din egen skull ja! Man ska känna att träningen är rolig och att man blir glad av att träna. Träning påverkar verkligen allt! Sömn, vardagen och såklart utseendet. Man blir gladare. Men säger igen, hitta en grym musik och variera träningen så blir det kanonbra! Testa på nytt!

37. Hur sminkar ni er till fest/ vardags?
klara
: Går oftast osminkad till vardags. Men annars id-puder och mascara samt ögonbrynspenna. På fest är det samma, fast lite sotade ögon eller markerade läppar. Önskar jag var bättre med smink och hår!
sara: Id-puder, solpuder osv och mascara och kajal till fest. Vardags har jag ungefär samma, bara lite mindre och mer diskret.

38. Vad tycker ni om size zero?
klara
: Om det är naturligt är det helt okej. Kan vara fint. Men folk som svälter sig och ser sjuka ut är bara vidrigt.
sara: Hm, jag vet inte. Oftast så är det inte hälsosamt att vara så smal, och mår man verkligen bra då? Det handlar nog väldigt mycket om självkänsla. Men ibland är det snyggt, så jag vet inte riktigt vad jag tycker!

39. Vad är finast smal/ lurvig? Kramis!!
klara
: Jag själv vill vara smal. Men tycker det är väldigt vackert med kurvor också! Skulle döda för en fin rumpa tex.
sara: Det finaste är hur man själv ser ut från grund, så som man är! Det är det snyggaste, det som man själv passar i. Men jag skulle nog vilja säga att vältränad är det snyggaste. Och då kan man ju både vara smal eller kurvig, beroende på vilken kroppstyp man har.

40. hur långa är ni och hur mycket väger ni? :)
klara
: 174 cm och vikt känns onödigt att skriva ut då man inte kan styra över den.
sara: 164 cm och 54 kg :)


Kommentarer
Postat av: m

Till Klara: Du har en sjukt snygg mage, hur gör du?! Hur ofta tränar du, på vilka sätt tränar du, försöker du äta något speciellt, osv.?

2012-05-09 @ 23:39:41
Postat av: Märta

Taack snyggingar, vad glad jag blir!!

2012-05-10 @ 15:20:49
URL: http://achas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0