curls

Har fått frågor från fem olika personer på mindre än två veckor om hur jag gör när jag lockar håret och hur mina lockar blir så "stora". Så tänkte slänga ut ett litet inlägg om det.

1. Börjar såklart med att borsta ut håret. (Ha inga medel i, som mousse, hårspray och sån skit. Håret skall vara mjukt)
2. Börja med nedre delen av håret och locka det till korkskruvar. Brukar ta ca 3cm tjockt hår till varje lock.
3. Släpp ut det övre lagret
4. Locka det övre lagret på samma sätt, fast inte hela vägen upp
5. Dra ut lockarna med fingrarna
6. Vänder huvudet upp och ner och borstar igenom det med fingrarna igen
7. Fluffigt som fan blir det
8. Borsta ut det ännu en gång, och "puffa" till det vid rötterna
9. Sen vare klart! (dock ser lockarna ALLTID bättre ut dagen efter) OCH ANVÄND INTEEEE HÅRSPRAYYYY!!!!!

tjingeling

Kommentarer
Postat av: Anonym

svinbra guide!! men varför inte hårspray? :O går det inte ur då?

2011-12-07 @ 17:41:39
Postat av: klara

sv: Tack! :D Hårspray är så himla dåligt för håret och sliter någon sjukt! Sen blir det inte mjuka lockar med spray (tycker jag i alla fall). De blir liksom stela och ser fake ut.

När jag lockar håret håller det i ca 3-4 dagar, beroende på om man borstar det eller inte. Dock blir ju lockarna slappare, men det är bara snyggt! :)

2011-12-08 @ 15:11:08
URL: http://saraoklara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0