11,5 timmar

Igår var nog en av de värsta dagarna i mitt liv. Vaknade på morgonen med en outhärdlig smärta över bröstet, hjärtat slog supersnabbt, jag var snurrig och hade svårt att andas. Ringde vårdcentralen som tog in mig, var där i två timmar och tog massa blodprover, ekg, inflamationsprover etc. När de inte kunde besluta om vad som var fel skickade de vidare mig till bröstkliniken på uddevalla sjukhus där jag spenderade en timma. Inte heller de visste vad felet var, så fick åka till NÄL. Låg och grät i vänterummet i 5 timmar med 39 graders feber när de tillslut började göra en massa tester på mig. Tror jag tog ca 4 blodprover (och inte lite blod de pumpade ur mig) ekg - igen, syretester, propptester, blodflödes tester osvosv. Spenderade alltså 11,5 timmar på sjukhus och de kom inte fram till något. Tillsslut ville de hålla kvar mig för observation över natten, men hatar sjukhus och ville då fan inte ligga där helt själv. Så drog hem.
Fick dock stricta regler att jag måste ligga i sängen och ta det superlugnt enda tills febern är över. Och om något blir värre ska jag genast in till akuten igen. KUL




vackra mobilbilder från gårdagen. finns värre, men de är inte till för allmänheten hehe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0