SVAR PÅ FRÅGESTUNDEN DEL 2

26 är ni lika i sättet?
Klara: haha nej. Sara är utåtriktad, högljudd, svinglad, svinsnygg, tar ingen skit, säger till folk när de gör fel osv. Och såklart världens bästa när man behöver henne. 
Sara: Ojdå, låter som en jobbig tjej, hon dära sara... Klara är då lugn, söt, blyg för folk hon inte känner, fnissar på ett speciellt sätt som får hennes haka att stå ut på ett vackert sätt..  Till skillnad från mig så är hon väldigt mycket på facebook och skriver, kommenterar, lägger ut bilder osv, vilket jag nästan aldrig orkar eller gör.

27 vad är eran högsta dröm?
Klara: Att jag på min dödsbädd, kan se tillbaka på livet jag levt och vara nöjd.
Sara: Leva ett jäkligt bra liv. Gärna med en underbar man, icke-smärtsamma förlossningar (det var ju en dröm) och kunna resa mycket!!

28 tror en av er går spint på agneberg, undrar ifall du kan svara på min fråga. Jag ska troligtvis gå SPINT men kan inte välja om jag ska gå ekonomi eller samhäll. Ska läsa juridik på högskola sen och undrar vilken utbildning som passar bäst till juristlinjen?
Klara: Tyvärr vet jag inte vilken av inriktningarna som skulle passa dig bäst. Men i vilket fall så kan du ju alltid välja till kurser om de inte finns med i programmet du valt.
Sara: Om du funderar på att läsa vidare till jurist tycker jag du ska välja den linjen jag går nu, Samhäll-juridik på Agneberg. Där läser vi Rättskunskap, Juridik A, B och C.

29 kan inte ni lägga upp en liten video hälsning till oss läsare, ni två tillsammans alltså eller själva :D
Kan vi nog ordna för er någon gång! :)


30 hur mycket väger du klara, och hur lång?
Klara: Vill helst inte nämna min vikt för andra. Jag är 173 cm lång, utan skuuuur
Sara: Är hela 164 centimeter lång.... men hade gärna vart en 6 centimeter längre taack. Väger runt 55 kg.

31 har ni några planer inför sommaren? :)
Klara: Jobba skall jag göra, sedan blir det förmodligen en trip till Spanien med familjen, kanske någon restresa någonstans eller så spenderar jag sommaren i Kalifornien. Får se :)
Sara: Jobba och resa i massor!!! Ska resa så mycket jag kan. Gå ut med vänner, Peace & Love tror jag osv.

32 Kan ni lägga ut ett kollage, med snygga kläder, som är lätttilgängliga för en uddevallabo och i en bra prisklass? :D
Klara: Vår blogg är ju inte direkt någon modeblogg...Men om vi hittar något svinsnyggt kan vi ju alltid tipsa om det här på bloggen.
Sara: Håller med ovan. Men H&M och Bikboks hemsidor kan du kika in på!

33 Snyggaste tjej / kille i uddevalla ?
Sara: De allra snyggaste man kan vara är snygg-ful. Inte sådära helt perfekt hela tiden så man blir tråkig, utan lite intressant ändå. Annars dominerar nog tjejerna på den fronten i Uddevalla.
Klara: Som sagt, vissas personligheter förstör ju för deras utseenden. Håller med saras svar där uppe också. Så därför säger jag nog de flesta brudarna i min umgängeskrets och Samuel eller Adam? :)

34 Vad gör er glada?
Klara: Mina vänner, skämt om bajs, snälla människor och när folk visar att de tycker om en.
Sara: Folk som bryr sig om en. Träning. Mina vänner. När livet går bra. God mat i skolan gör mig även glad.

37 Vilken är er favoritfilm?
Klara: lejonkungen, avatar, moulin rouge, x-men filmerna, spiderman filmerna, dagboken, blå lagunen osv.
Sara: Har väldigt blandad filmsmak. Superhjältefilmer älskar jag, komedier, tjejfilmer etc.

38 Vem är eran största idol?
Klara: Hade nog svimmat om jag träffade tex. Blake Lively. Så antar det är hon?
Sara: Svarat på denna frågan i del 1. Men kom på att BUFFY är min idol ju!!! Jäklar vad grym hon är.

39 Hur ser era rum ut?
Klara: Just nu har jag typ tre rum haha... Kan visa bilder någon gång i framtiden. Så svårt att förklara...
Sara: Inredde det när jag var typ 15, men det är helt okej faktiskt. Det går i färgerna rött, svart och vitt haha.

40 Om ni fick obegränsat med pengar, vad skulle ni gjort då? Kram
Klara: Lagt undan en del. Sedan delat ut till min familj och kanske någon av mina vänner.
Sara: Lagt undan till framtiden, sedan skulle jag rest som bara den och gjort saker man kan göra med mycket pengar hehe. Skulle även köpt en pool, som jag typ alltid har önskat mig. Poolparty.

41 Vad använder ni får hårprodukter/ ansiktsprodukter?
Klara: Använder endast balsam när jag tvättar håret. Sedan inget annat. Smink använder jag id. bare minerals och mascara osv från olika märken.
Sara: Tvättar håret med Elvital-produkter, funkar bra på mitt hår. Oliva ansiktsrengöring och Vichy ansktskräm funkar kanon.



42 Beskriv eran "stil" ?
Klara: Min låtsasmamma sa till mig här om veckan att jag har två stilar jag skiftar mellan. "Bekväm-bohem" och "modern-trend". Så antar att det är det?
Sara: Har ingen speciell stil skulle jag tro. Men gillar tajta byxor och tajta goa tröjor. Kavajer gillar jag. Örhängen och armband använder jag, ALDRIG halsband. Det funkar inte för mig.

43 Vad vill ni göra efter studenten?
Klara: RESA
Sara: Resa, leva livet bara.

44 Hur sminkar ni er?
Klara: Id. puder, liite sotade ögon, mascara och så fyller jag i mina ögonbryn. Annorlunda till fest
Sara: ID-puder, mascara, kajal och isadora bronzing powder! :)

45 Eran "perfekta" vardagsoutfit?
Klara: Svintighta jeans/leggings, snyggt linne och en enormt stor, mysig kofta + snörade kängor
Sara: Tajta jeans, skjorta eller tajt tröja. Dock slänger jag alltid av mig bhn och på med mjukisbyxor såfort jag kommer hem!

46 Favoritämne i skolan?
Klara: Matte eller Engelska just nu...
Sara: MATTE KLARA????? Hm, rättskunskap gillar jag nu! Idrott, historia osv.. gillar nog det mesta.

47 Drömjobb/Framtidsplaner? Kanonblogg!
Klara: Tack så mycket!! :D Något roligt som jag trivs med och tjänar helt okej med pengar på. Bort från Uddevalla, siktar möjligen mot Stockholm eller USA/Kalifornien.
Sara: Drömjobb, något som jag gillar riktigt mycket, skönt folk och tjänar bra på!! Har dock inte kommit på vad det kan vara för något än haha.. Framtidsplaner är väl att resa runt bara!

48 Hur sköter ni erat hår dagligen, ni har underbart fint hår båda två.
Klara: Åh tack! Gulligt sagt! Borstar nästan aldrig. Använder inga äckliga produkter. duschar endast med balsam och inpackningar (Shampoo innehåller siliconer som förstör håret) Har mycket uppsatt i slarvig knut. Fixar för det mesta endast till fest eller liknande
Sara: Orkar nästan aldrig ta hand om håret, vilket är jäkligt dåligt eftersom jag färgar och slingar väldigt ofta nu när jag går från rött till blont igen. Men använder hårinpackningar ibland, så det är väl det bästa rådet jag kan ge.

49 har ni några piercingar?
Klara: Jag har i öronen och en i bröstvårtan.
Sara: Endast öronen, och vill inte ha mer. Tycker det är finast som det är redan utan massa piercingar.

50 festar ni mycket..?
Klara: Mina vänner gör i perioder. Men försöker att inte dricka allt för mycket innan jag fyllt 18 och "dissar" därför fester ibland för mys med andra personer. Så nej, jag kan inte påstå att jag festar mycket.
Sara: Skulle jag inte vilja påstå, tycker det är alldeles lagom! Älskar även hemmakvällar och mys, lite blandat ska det vara.

51 okej hmmm, ja kör!! vad tänker ni att ni vill göra i framtiden? Och då menar jag verkligen DRÖMMEN!
Klara: Bli rik, lycklig, brun o smal.
Sara: Vara lycklig och leva sitt liv, no regrets. Har ingen speciell dröm, tar det nog mest som kommer!

52 vilka är era bästa kill- tjejkompisar?
Klara: Adam S är min bästavän på killfronten och på tjejfronten är det Sara, Cornelia, Johanna, Gottis, Felicia, Rebecca, Lina, Ida och Malin.
Sara: Vet inte riktigt om jag har någon bästa killkompis. Om man har pojkvän blir ju han som en bästa vän. Men tjejer har jag massa underbara vänner, de jag umgås med mest är Ida Lina Becca och Klara då.

53 Hur många läsare har ni ungefär?
Ligger på mellan 200-300 om dagen. Beroende på hur bra vi uppdaterar osv.

54 Har någon av er pojkvän eller dejtar ni någon nu?
Klara: Är oturligt nog singel.
Sara: Är också snigel.

55 Berätta något som många inte vet om, om er! hihi
Klara: Min mamma födde en son ett år innan jag kom till världen. Han levde dock inte mer än någon månad, utan dog utav en massa medicinska anledningar. Ethan hette han. Så jag har alltså en död bror.
Sara: Ni vet, när man var liten och prövade kläder och dansade framför spegeln och mimade till musik? Jag gör det fortfarande.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0